DIGITAL SPILUDVIKLING RUSTER VORES BØRN TIL FREMTIDEN

Forestil dig at dine børn eller elever kan designe og udvikle digitale spil og medieprodukter. Tænk hvis de blev forvandlet fra digitale forbrugere til aktive skabere af den interaktive virkelighed, som opsluger rigtig mange børn og unge i dagens Danmark. Det kan vi hos EDUGAIM tilbyde dig at gøre – og endda så effektivt, at børnene er klar til helt at skippe deres frikvarterer, fordi de er så godt i gang.

Vores børn elsker alt digitalt. De sidder ofte i timevis og forbruger en enorm mængde digitalt indhold (spil, sociale medier, youtube…). Det er ikke godt nok, mener vi hos EDUGAIM. Vi skal give vores børn og unge muligheden for også at blive digitale skabere.

For der behøver ikke være en konflikt mellem nogle børns altopslugende interesse for ’gaming’ og det at ruste dem til fremtidens arbejdsmarked ved at udstyre dem med kreative, innovative og selvstændige kompetencer.

Alle børn og unge kan lære at blive kreative og skabende med digital teknologi, og derfor er vi med til at udvikle deres kompetencer og lyst til at bruge programmering og interaktive medieproduktioner som værktøj.

DIGITAL SPILUDVIKLING OG INTERAKTIV MEDIEPRODUKTION

Spiludvikling og -design er ikke ’gaming’. Vores mission er ikke at uddanne jeres børn til at sidde og spille dagen lang. Tværtimod så giver vi dem redskaber, så de kan lære og forstå den komplekse og kreative proces, der er kernen i produktionen af digitale spil. Så de bliver klogere på den komplicerede spilteknologi, innovation og udvikling af et smart spildesign.

Børnene lærer:

  • At udvikle, designe og programmere
  • At gennemgå innovative processer
  • At skabe spil, apps og interaktive medieproduktioner
  • Algebraisk og abstrakt tænkning
  • Logisk opbygning
  • Decideret kodning og kodesprog.

Det gør de ved at:

  • Tænke kritisk og selv udvikle løsninger på udfordringer
  • Samarbejde i tværfaglige teams
  • Lære hvordan alle i teamet kan bidrage på hver deres måde (inkluderende effekt).

TEMAER OG CASES ØGER LYSTEN TIL AT LÆRE

Vi underviser ved at lave digitale spil eller andre produktioner med de unge. Det er en verden, som interesserer langt de fleste unge, og de er lette at fange. Forskning viser hvordan den digitale verden og spiludvikling motiverer børns lyst til at lære.

Digital spiludvikling er meget mere end at udvikle spil til ren underholdning. Vi kan tilpasse spiludviklingsforløbet til et ønsket tema eller et konkret fag. Det kunne eksempelvis være at sætte børnene til at udvikle et læringsspil om den spanske borgerkrig eller den aktuelle flygtningekrise. Det kan også være udvikling af et digitalt medie eller spil med case baggrund i lokalhistorie eller sågar et lokalt museum. Det har vi med stor succes gjort på flere sjællandske skoler. Belønningen for eleverne i denne form for udvikling er selve udviklingen af det enkelte læringsspil, men er også muligheden for at udvikle highscore lister, virtuelle penge mv. Den største belønning og motivation findes dog ofte i oplevelsen af at præsentere et stykke arbejde, de er stolte af, for klassekammerater, venner eller familie.

VORES BØRNS FREMTID ER DIGITAL

Både hverdagen i privaten og vores arbejdsliv er fyldt med automatiserede processer, og der bliver kun flere af dem i den fremtid, vores børn vokser op til. Mobiltelefonen bliver fyldt med app’s, hvorfra vi kan regulere varmen i hjemmet, købe ind, tjekke vores sundhed, blive underholdt, finde viden, interagere med andre og meget mere. På samme måde bliver manuelle opgaver på arbejdspladser overtaget af automatiserede processer (fx jurarobotter, vandingssystemer og digitale kundesystemer). Alle disse løsninger bygger helt grundlæggende på kodning, som bliver en stadig mere efterspurgt kompetence hos industrien og i stort set alle brancher. Vores børns fremtid bliver meget mere digital, end vi nu kan forestille os.

KONKURRENCEEVNEN ER TRUET

Allerede i dag mangler der IT kompetencer på det danske arbejdsmarked. Dette får flere danske virksomheder til at aflyse eller udskyde innovative projekter, hvor disse kompetencer er helt centrale. Virksomhederne kan ikke engang finde arbejdskraften og kompetencerne i udlandet længere. Det svækker Danmarks konkurrenceevne, og hvis vi ikke handler og får uddannet flere unge med de rette IT kompetencer, så estimeres det, at Danmark vil mangle 30.000 specialister i 2025. Det er faktisk 10 gange så mange som vi mangler nu (3000 i 2017). Det er en mangel, der gør sig gældende i hele Europa, og EU har tidligere været ude at sige, at der allerede i 2020 vil mangle op mod 900.000 it-specialister på tværs af de 28 lande.

Derfor er det nødvendigt at få digital software- og spiludvikling ind på skoleskemaet i hele landet, for med de rigtige værktøjer bliver børnene digitalt innovative og lærer hvordan teknologien kan udnyttes til at tænke nyt og til at skabe nye muligheder.

Vi ruster børn og unge til den fremtid ved at gøre kodning og programmering til en leg. Digitale kompetencer er helt centrale for at de kan bidrage og være med til at vækste og udvikle vores samfund i fremtiden. Med EDUGAIMS professionelle spiludvikleres hjælp lærer eleverne både at være innovative, at anvende digitalt værktøj, at designe og at programmere. Alt sammen med professionelt værktøj, som bliver anvendt hele vejen fremad i deres vej gennem uddannelsessystemet og frem til de eftertragtede jobs i erhvervslivet. 

ALLE BØRN KAN MOTIVERES TIL DIGITAL UDVIKLING

Vi underviser primært børn og unge på grundskoler, efterskoler, ungdomsskoler og gymnasiale uddannelser op til universitetsniveau i digital medieudvikling, programmering og andre digitale færdigheder. Undervisningen er mest effektiv og motiverende for eleverne fra 6. klasse og opefter, men det er vigtigt at introducere børn til digital udvikling allerede fra de mindste klassetrin.

Vi har også opnået gode resultater med:

  • Flygtninge i modtageklasser
  • Børn som klarer sig mindre godt i en klassisk undervisningssituation
  • Børn der har udfordringer rent socialt

Vi ønsker at alle unge får disse oplevelser og ikke kun de, der vælger at lave spil eller at programmere af interesse. Vi vil gerne vise, at det er sjovt at være digital skaber og på den måde hjælpe flere til at lære fremtidens kompetencer på en sjov og motiverende måde.

VI HAR ALTID TID TIL KAFFE

Vi er helt pjattede med at drikke kaffe med dem, der ønsker at gøre noget ekstraordinært for unge og deres digitale uddannelse.
Lad os tage en snak
Du er meget velkommen til at ringe til os med det samme på telefon 40341541 og aftale et møde.

Du kan også udfylde formularen og så vender vi tilbage snarest.

Vi modtager din oplysninger via mail jf vores privatlivspolitik.

EDUGAIM

Ahlgade 1C
4300 Holbæk

Tlf: +45 40 34 15 41
E-mail: info@edugaim.dk

CVR.: 18093707

INFORMATION

  • For undervisere
  • For ungdomsskoler
  • For grundskoler
  • For ungdomsuddannelser
  • For specialklasser

Vær social med os